سفارش تبلیغ
صبا ویژن
..:: بهونه های بارونی ::..
یکشنبه 90 شهریور 27 :: 4:16 عصر ::  نویسنده : مهرانا

فرهاد مجیدی با گلزنی در بازی مقابل پرسپولیس در هفته هفتم لیگ برتر، بهترین گلزن استقلال در تاریخ لیگ شد. مجیدی در بازی مقابل پرسپولیس پنجاه و ششمین گل خود در لیگ ایران را به ثمر رساند و با شکستن رکورد 55 گل رضا عنایتی به صدر جدول گلزنان استقلال در تاریخ لیگ صعود کرد. رضا عنایتی در سال 1384 رکورد غلامحسین مظلومی را شکسته و به این عنوان دست یافته بود که حالا بعد از 6 سال آن را تحویل فرهاد مجیدی داد. البته مجیدی یک رقیب جدی در کنار خود دارد که ممکن است در ادامه فصل این رکورد را از او بگیرد. آرش برهانی دیگر مهاجم آبی پوشان با 54 گل نفر سوم در جدول گلزنان استقلال در تاریخ لیگ است که فعلاً دو گل با مجیدی فاصله دارد.

فرهاد مجیدی اولین بار در فصل 76 لیگ آزادگان مقابل نفت آبادان برای استقلال گلزنی کرد. او در لیگ آزادگان 19 گل و در لیگ برتر نیز تاکنون 37 گل به ثمر رسانده است. مجیدی تنها یک بار در فصل 79 مقابل تراکتورسازی هت تریک کرده است. همچنین دو گل او مقابل نفت آبادان و راه آهن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. مجیدی این تعداد گل را در 167 بازی برای استقلال به ثمر رسانده و میانگین گلزنی او 33/0 گل در هر بازی است.


بهترین گلزن استقلالی ها در لیگ، دروازه 22 تیم را باز کرده است و بیشترین گلهایش را به تراکتورسازی تبریز زده است: 8 گل. فجرسپاسی با دریافت 5 گل از مجیدی در رده دوم قرار دارد و تیم های نفت آبادان، سپاهان، ابومسلم، راه آهن و پرسپولیس با دریافت 4 گل از فرهاد مجیدی در رده سوم قرار دارند. سایر گل های او مقابل این تیم ها به ثمر رسیده است: چوکا تالش، استیل آذین( 3 گل) سایپا، پاس همدان، مس کرمان، فولاد خوزستان ( 2 گل) بهمن کرج، استقلال رشت، بانک ملی، شیرین فراز، صبا، استقلال اهواز، پیکان، ذوب آهن، داماش گیلان( یک گل)


مجیدی تاکنون مقابل تیم های نفت تهران، شاهین بوشهر، ملوان انزلی، شهرداری تبریز و مس سرچشمه موفق به گلزنی نشده است که عدم گلزنی او مقابل ملوان که بارها مقابل آن بازی کرده است، جالب توجه است. البته او در جام حذفی یک گل به ملوان زده ، اما در لیگ برتر هنوز موفق به این کار نشده است.


مجیدی در لیگ موفق به گشودن دروازه 37 دروازه بان شده است که رکورد جالبی برای این بازیکن است. محمدرضا مهربانی دروازه بان سابق چوکا، شهرام حاجب دروازه بان تراکتورسازی، حمید نشاط جو دروازه بان استیل آذین و مهدی ثابتی دروازه بان سابق راه آهن و فعلی تراکتورسازی 3 گل از فرهاد مجیدی دریافت کرده اند که حاجب در یک بازی 3 گل خورده است. آرمناک پطروسیان، گئورگ کاسپاروف و المیر تولیا نیز گلرهای خارجی لیگ هستند که مقابل مجیدی دروازه شان باز شده است.

علیرضا حقیقی، میثاق معمارزاده، مهدی رحمتی، محمد محمدی، ابراهیم میرزاپور، حسن رودباریان، حسن هوری، ، سوشا مکانی، شهاب گردان و مسعود همامی از دیگر گلرهای حال حاضر لیگ برتری هستند که حداقل یک بار مقابل مجیدی تسلیم شده اند!

نظر یادتوووووووووووووووووووووووووووووووووووووون نره!




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ


باران بهانه بود که تو زیر چتر من تا انتهای کوچه بیایی ولبخند مثل گلی شکوفه کند برلبانمان!
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 49
  • بازدید دیروز: 40
  • کل بازدیدها: 278364



هواداران دو آتیشه ی  استقلال