سفارش تبلیغ
صبا ویژن
..:: بهونه های بارونی ::..
دوشنبه 89 مهر 26 :: 3:18 عصر ::  نویسنده : مهرانا

این بار خدایان نبودند وقتی محمد مایلی کهن گفت " خدایان شما را قهرمان کردند " .حبیب کاشانی جواب داد که اینجا یونان یا روم نیست که خدایان باشند . منظور مایلی کهن خدایان روم و یونان نبود بلکه منظور ایشان لطف فدراسیون ،و دست اندر کاران آن زمان فوتبال ایران که خود را بالاتر از همه میدانستند بود . اما کاشانی گفت که مایلی کهن آدم دینداری است و حرف او را طوری دیگر نشان داد . حال چرا نمی گویند خداوند هواداران استقلال را شاد کرد؟ ویا بیشتر از پیش تمرین نمی کنند و تاکتیک جدید پیشه نمی کنند.

هرگز نمی گویند 4 موقعیت یکسان که یکی از آنها به زیبایی هرچه تمام تر توسط کاپیتان مجیدی به گل تبدیل شد ضعف پرسپولیس بود. وبا بهانه های واهی قصد توجیه خود را دارند

ولو فرض محال گل دقیقه 6 سالم با احتساب وقت های تلف شده 90 دقیقه دیگر چه کردند؟؟؟

که بهانه ای شد برای این چند خط

باور نمی کنم کسی از اهالی فوتبال و فوتبالی ها باشد و باور داشته باشد به تعیین نتیجه! تعیین نتیجه با تبانی دوتاست!! تبانی در هر مسابقه ای ممکن است به شرطی که بازیکنان یا تعدادی از آنها توجیه باشند! اما توهم تعیین نتیجه برای دو تیمی که با همه ی وجود به مصاف یکدیگر میروند توهمی ست دایی جان ناپلئونی! اگر منظور از خدایان و لطف امروزشان به استقلالی ها توهماتی ازین دست است!! شاید تنور غیرفوتبالی ها را داغ کند ولی چنین ادعایی از طرف اهالی فوتبال، مرگ حقیقت فوتبال است!!

اگر همه ی این توهم بخاطر گل نپذیرفته شده ی دقیقه ی 6 پرسپولیس است یادآوری چند نکنه ضروری ست:

1.از روی تصاویر تلویزیونی، به اینرخاطرکه زاویه دوربین دقیقاً با حالت و زاویه ضربه زدن رضایی در یک خط است، زمان ضربه را دقیقاً نمی توان مشخص کرد.

2. حضور نوری،زننده ی گل مردود، پشت خط دفاعی استقلال و برگشت او به خارج از خط آفساید و هم زمانی اش با هنگام ضربه زدن رضایی به توپ آنقدر سریع اتفاق میفتد که از روی تصاویر با توجه به زاویه ثابتش نمی توان قضاوت ِ تلویزیونی کرد.

3. از روی همین تصاویر تلویزیونی به خوبی مشخص است که کمک داور دقیقاً روی خط آفساید است و اگر از اهالی فوتبال و فوتبالی ها باشیم، بی غرض و بی مرض، باید گفت که بهترین شخص برای تصمیم آفساید همان کمک داور است.

4. فوتبال و قضاوت ِ درستی یا نادرستی آفسایدش، تنیس یا والیبال نیست که از روی عکس ِ صحنه بازخوانی شود، آنهم درجایی که حتی دوباره خوانی صحنه از روی فیلم بازی بسیار سخت است، اگر به آفساید و قوانین آن آشنایی داشته باشیم البته!!

کاری که برخی از سایت ها و وبلاگ های نسبتاً محترم و ایضاً معتبر انجام دادند و با قضاوت از روی عکس و کشیدن خط آفساید، رای به صحیح بودن گل پرسپولیس دادند.

5. با فرض صحیح بودن گل نوری حتی! نمی توان به دربی 69 انگ ِ تعیین نتیجه زد! چرا که بسیار ساده لوحانه است که برای در آوردن یک بازی از پیش تعیین شده گل دقیقه ی 6 را نپذیرفت.. گلی که با توجه به زمان زده شدنش، باور هر آنچه را که قرار بود مدیریت!، بخوانید تعیین!، شودآسانتر میکرد.

6. وقتی کسی از اهالی فوتبال باور نداشته باشد که اشتباهات داوری بخشی از ماهیت وجودی فوتبال است نتیجه همانی ست که روز به روز بر عده ی آنهایی که به نام فوتبال به دکان شان رونق میدهند بیشتر می شود مگر در دربی به ضرر استقلال سوت نزده اند؟:

فراموش نکنیم که در یکی از همین دربی ها، دی ماه 1374، گل مهدی پاشازاده با ضربه سر و درحالی که برای قضاوت نیاز به هیچ فیلم و عکسی نبود آفساید گرفته شد. گلی که به اذعان ِ هواداران دو آتشه ی پرسپولیس نیز کاملاً سالم بود.

*دربی سال 83 شیث و کاظمیان هردو تو موقعیت آفساید به معدنچی پاس گل دادن.

*دربی سال 87 برهانی 2 بار در موقعیت تک به تک قرار گرفت که هر دوبار داور به اشتباه پرچم زد.......

*دربی برگشت 87 خطای مشخص واعظی روی برهانی پنالتی بود که گرفته نشد

*دربی 88 شیث با اون شوک معروف به حقیقی در کنار داور هر چه دلش خواست به حقیقی گفت و داور به راحتی از کنار آن گذشت.

7. نمونه مهمی از اشتباهات اخیر داوران در فوتبال، جام جهانی 2010 و دیدار آلمان - انگلیس است و گلی که پذیرفته نشد!! مطبوعات انگلیس و خبرنگاران ورزشی اش در دنیا به زرد بودن و زردنویسی شهره اند ولی درچنین میدان پراهمیتی حتی!! کسی جز به فوتبال نپرداخت و به توهماتی خارج از دنیای فوتبال دامن نزد!!

تاصبح فردا می شود دلیل و برهان آورد و تاصبح فردا میشود آنها را رد کرد. بازخوانی صحنه ی آفساید و بحث و جدل روی آن، بخشی از فوتبالی ست که در نود دقیقه تمام نمی شود و همچنان ادامه دارد! و این همان جذابیت فوتبال است. اصلاً آنچه که دربی را از سایر مسابقات متمایز کرده همین کری های بین طرفداران است!

اینکه من استقلالی از گل دقیقه ی 91 فرهاد می گویم و تو پرسپولیسی از گل دقیقه ی 6، برای ما دوستداران فوتبال شیرین و خواستنی است ولی جای تاسف بسیار است برای کسی یا کسانی که از این دریای پاک احساسات هواداران دو تیم، پی گل آلود کردن آبگیری هستند به قصد صید ماهی!!

ایکاش نتیجه ی دربی 69 با تمام اتفاقاتش از گل مردود تا مقبول، به عکس بود تا این چند خط برحسب آبی بودن من گذاشته نشود. من، با همه ی وجودم، استقلال را دوست دارم و از بردن دربی 69 تاهمیشه خوشحالم اما آنچه بالاترین اهمیت را دارد ماهیت و روح فوتبال است و من باور نمی کنم که دربی 69 پاک نباشد.? دربی 69 پاک است گو اینکه شاید با اشتباه داوری همراه باشد

عزتتان برقرار آسمانتان آبی


http://www.esteghlaltehranfc.com/newsdetail-12769-fa.html




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ


باران بهانه بود که تو زیر چتر من تا انتهای کوچه بیایی ولبخند مثل گلی شکوفه کند برلبانمان!
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 22
  • بازدید دیروز: 40
  • کل بازدیدها: 278337



هواداران دو آتیشه ی  استقلال