سفارش تبلیغ
صبا ویژن
..:: بهونه های بارونی ::..
چهارشنبه 91 شهریور 15 :: 6:59 عصر ::  نویسنده : مهرانا

چهارمین دختر ? ماه بی بی? با یک پای ناقص به دنیا آمد. به او گفته بودند ? بچه در شکمش گشته? و همین هم باعث شده یک پایش رشد نکند.

بعد از ? ساره? او یک دختر دیگر هم به دنیا آورد ولی نه آن سه تای قبلی و نه این آخری هیچکدام مشکلی از نظر جسمی نداشتند. بدنیا آمدن در یک خانواده پر دختر ، آن هم دختر میانی بودن می توانست یک بدشانسی به حساب آید ولی معلولیت ، ضربه آخر را هم زده بود تا امیدی به آینده او نباشد. ? ماه بی بی? حتی نمی خواست این تصور که آینده او چه می شود هم از ذهنش عبور کند.

ساره تا دیپلم پیش رفت ولی بعد از آن درجا زد. رشته دبیرستانش علوم تجربی بود. دو بار هم در کنکور دانشگاه آزاد قبول شد ولی ثبت نام نکرد چون پولی در بساط نبود.

?ماه بی بی قدیمی سروستانی ? مادر ?ساره جوانمردی ? می گوید: شرمنده دخترم هستم که با وجود توانمندی زیاد و پشتکار بالایش ، نتوانستیم شرایط تحصیلش را فراهم کنیم .امسال هم امتحان داده ؛ دعا می کنم این بار به دانشگاه برود.

مدتی طول کشید تا ساره بتواند با مساله ماندن پشت درهای دانشگاه آزاد کنار بیاید. اگر راه تحصیل ناهموار باشد ، راه رسیدن به یک شغل از آن هم ناهموارتر خواهد بود.

? ماه بی بی ? نمی داند چه کسی فکر ? تیراندازی? را در سر ?ساره? انداخت ولی هرکس که بود ؛ مشاوره خوبی به دخترش داده بود.

او گفت: سه سال و نیم است که در رشته تیراندازی فعالیت می کند و در همین فاصله کوتاه توانسته مقامهای قابل توجهی کسب کند تا جایی که به پارالمپیک هم برود.

** نخستین مدال آور کاروان ایران

? ساره جوانمردی ? در این مدت به مقام اول رقابت های انفرادی تپانچه بادی مسابقات جهانی ایواز امارات و کسب سهیمه پارالمپیک لندن ، مقام اول جام جهانی ترکیه در بخش انفرادی رشته تپانچه بادی ، مقام دوم انفرادی فالین تارگت در جام جهانی ترکیه ، مقام دوم مسابقات بین المللی اسپانیا در رشته تپانچه بادی و مقام دوم انفرادی در رشته تپانچه بادی مسابقات پارآسیایی گوانگجو چین رسیده است.

آخرین موفقیت او روز جمعه دهم شهریور ثبت شد. ساره با کسب مدال برنز مسابقه های تیراندازی زنان در ماده 10 متر تپانچه کلاس P2، نخستین مدال کاروان ایران را در بازی های پارالمپیک 2012 لندن به ارمغان آورد.

در مرحله نهایی این مسابقه ها، هشت تیرانداز با یکدیگر به رقابت پرداختند که جوانمردی با کسب 469 امتیاز مدال برنز را برگردن آویخت و پس از ?بیکووا اولیویرا ناکوزکا? از جمهوری مقدونیه و مارینا کلمجنگوف از روسیه بر سکوی سوم این ماده بایستد.

** جوانمردی: مربیانم هم باور نمی کردند

جوانمردی در حاشیه بازی های پارالمپیک 2012 لندن به خبرنگار ایرنا گفت: چند ماه است که تمرینات مستمر و سختی را در تهران پیگیری می کنم و با وجود دوری از خانواده ام به امید کسب مدال همه سختی ها را به جان خریده ام . خوشحالم که توانسته ام مزد تلاش ها و زحمات مسوولان فدراسیون و مربیانم را بدهم.

وی افزود: رقابت های بسیار سختی را بویژه با تیراندازانی از اسپانیا و روسیه داشتم و با وجود نخستن تجربه حضورم در رقابت های با این گستردگی و اهمیت، با راهنمایی مربیان توانستم روی سکوی سوم بایستم.

این دختر 27 ساله شیرازی خاطرنشان کرد : به لندن آمدم تا رکوردهایم را بهبود ببخشم ولی حتی مربیانم هم به صعود من به فینال فکر نمی کردند . به لطف خدا و دعای پدر و مادرم توانستم نخستین مدال کاروان پارالمپیک ایران ?دلوار? را به نام خود ثبت کنم و این افتخاری بزرگ برای من خواهد بود.

این تیرانداز جوان امیدوار است با حمایت های بیشتر و فراهم کردن امکاناتی بیش از این زنان بیشتری در سالهای آینده به ورزش روی بیاورند و به موفقیت برسند.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ


باران بهانه بود که تو زیر چتر من تا انتهای کوچه بیایی ولبخند مثل گلی شکوفه کند برلبانمان!
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 40
  • بازدید دیروز: 4
  • کل بازدیدها: 277687



هواداران دو آتیشه ی  استقلال